loading...
.:: تاک مقاله ::. پرپوزال ، دانلود مقاله و پروژه و پایان نامه
آخرین ارسال های انجمن
بازدید : 180 1393/04/03 نظرات (0)

بررسي تاثيرات مشاوره گروهي والدين به شيوه شناختي رفتاري

قیمت:80000ریال

موضوع :

بررسي تاثيرات مشاوره گروهي والدين به شيوه شناختي رفتاري دركاهش نشانه‌هاي اضطراب كودكان

فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)

مقدمه
ریشه‌ی بسیاری از مسائل و مشکلات روانی کودکان و نوجوانان در اضطراب و اختلالات مرتبط با آن است. اضطراب به صورت یک اصطلاح کلی تعریف می‌شود که تنش و برانگیختگی فیزیولوژیکی، درک عقیده و اجتناب رفتاری را دربرمی‌گیرد. (ایسائو و پیترمن، ترجمه براتیان، 1384)
کودکان هم مثل بزرگترهایشان دچار اضطراب می‌شوند ولی اغلب از اینکه اضطراب و‌استرس را تجربه می‌کنند ناآگاهند در حالی که بچه‌ها از اضطراب آسیب می‌بینند- اضطرابی که آنها را بسوی افسردگی هدایت می‌کند. آنها ممکن است این اضطراب را به طرق مختلفی نشان دهند یکی از خطرناکترین کارهایی که ممکن است والدین بکنند چشم پوشی از بحرانهای دوران کودکی فرزندانشان است. مهم نیست که این بحران چقدر کوچک به نظر برسد کی رخ دهد و چه شدتی داشته باشد.
فهرست مطالب
چكيده :
فصل اول :کلیات پژوهش
مقدمه
بيان مسئله :
اهمیت و ضرورت مساله
اهداف پژوهش
پرسشها و فرضيه‌هاي پژوهش
فرضیه‌های تحقیق:
تعاريف نظري و عملياتي متغيرها
تعريف نظري مشاوره گروهي به شيوه شناختي رفتاري :
اضطراب کودکان
فصل دوم : ادبیات پيشينه‌ پژوهش
مقدمه:
الف – مباني نظري
اضطراب کودکی
تعریف و طبقه بندی
اضطراب
علائم رایج اضطراب
ترس
انواع ترسهای دوران کودکی
نوزادی
اوایل کودکی
کودک مدرسه‌ای
نگرانی
ترس در برابر اضطراب
علائم عمومی اضطراب در کودکان
اختلال‌های اضطرابی در کودکان
اختلال اضطراب جدایی:
اختلال وحشتزدگی
مدرسه هراسی
اختلال اضطراب فراگیر (GAD)
اختلال وسواس فکری و عملی
اختلال فشار روانی پس از سانحه
مفهوم سازی عمومی اختلال‌های اضطرابی
1. نشانه‌های جسمانی و بدنی
2. آشفتگی‌های ذهنی و شناختی:
3. اجتناب‌ها و واکنش‌های رفتاری
همه گیر شناسی اختلال‌های اضطرابی کودکان و نوجوانی
جدول 2-1 میزان شیوع اختلال‌های اضطرابی در کودکان و نوجوانان (بیدل و ترنر، 2005)
جدول 2-2 میزان همبودی نمونه‌هایی از کودکان که تشخیص اولیه اختلال اضطرابی داشته‌اند. (بیدل و ترنر 2005)
دیدگاههای مختلف در مورد اضطراب
1. دیدگاه روان پویایی
2. دیدگاه زیست شناختی
دیدگاه سالیوان
دیدگاه هورنای
دیدگاه اتو رنك
دیدگاه آدلر
دیدگاه رفتاری
دیدگاه شناختی
دیدگاه وجودی
دیدگاه فرد مدار
دیدگاه گشتالت درمانی
دیدگاه سیستمی
شیوه‌های ارتباطی والدین و تاثیر بر اضطراب کودکان
درمان شناختی- رفتاری CBT
CBT چگونه عمل می‌کند
چطور فردی می‌تواند این تغییرات رفتاری را بدست آورد؟
درمان اختلال‌های اضطرابی
1. حساسیت زدایی منظم
2. غرقه سازی (درمان با غرقه سازی تجسمی)
3- الگو برداری
4. کنترل اضطراب
خود گویی مثبت
کنترل هراسها
مداخله مرتبط با والدین
مشارکت خانواده در درمان CBT
دارو درمانی
پیشنهاداتی برای والدین با کودکان مضطرب:
تاثیر محیط و وراثت بر اضطراب کودکان
تاثیر اضطراب بر تحصیل کودکان
روش مشاوره گروهی
قوانین اساسی گروه
فرايند مشاوره گروهي به شيوه شناختي رفتاري
اهداف درماني گروه درماني به شيوه شناختي رفتاري
تحقیقات انجام گرفته در داخل و خارج کشور
تحقیقات انجام گرفته در ایران
جمع بندي و نقد و بررسي پژوهشهاي انجام شده
فصل سوم : روش اجرای پژوهش
الف )‌ طرح پژوهش
نمونه و نمونه گیری:
نمونه مورد مطالعه و روش نمونه گیری
ابزارهای اندازه گیری متغیرها
پرسشنامه علائم مرضی کودک (CSI-4)
مقیاس‌های پرسشنامه علائم مرضی (CSI4)
گروه A- اختلال کاستی- بیش فعالی
گروه B- اختلال لجبازی و نافرمانی (سوالات 26-19 در هر یک از پرسشنامه‌های والد و معلم)
گروه C- اختلال سلوک (سوالات 41-27 در هر یک از پرسشنامه‌های والد و معلم)
گروه D- اختلالات اضطرابی
گروه E- اختلالات اضطرابی و تیک
گروه G- اختلالات خلقی
گروه H- اختلالات فراگیر رشدی (PDD)
گروه I- اختلالات اضطرابی
گروه J- اختلال اضطرابی
گروه K اختلالات دفع
متغیرها:
اعتبار و روایی پرسشنامه (CSI4)
مدت زمان اجرای پرسشنامه:
شیوه نمره گذاری
روش جمع آوری داده‌ها
فصل چهارم : يافته‌هاي پژوهش
1. توصیف داده‌ها:
نمودارهای مربوط به آمار توصیفی
نمودار1-4 نمرات مربوط به پیش آزمون اضطراب فراگیر (درگروه آزمایش)
نمودار2-4: نمرات مربوط به پیش آزمون اضطراب فراگیر (درگروه کنترل )
نمودار3-4نمرات مربوط به پس آزمون اضطراب فراگیر (درگروه آزمایش)
نمودار4-4: نمرات مربوط به پس آزمون اضطراب فراگیر (درگروه کنترل )
نمرات هراس اجتماعی گروه کنترل در پیش آزمون نمودار5-4
نمرات هراس اجتماعی گروه آزمایش در پیش آزمون نمودار6-4
نمرات هراس اجتماعی گروه کنترل در پس آزمون نمودار7-4
نمرات هراس اجتماعی گروه آزمایش در پس آزمون نمودار8 -4
نمرات –اضطراب جدایی گروه آزمایش در پیش آزمون نمودار9-4
نمرات اضطراب جدایی گروه کنترل در پیش آزمون نمودار10-4
نمرات اضطراب جدایی گروه آزمایش در پس آزمون نمودار11-4
نمرات اضطراب جدایی گروه کنترل در پس آزمون نمودار12-4
تحلیل داده‌ها
پرسش پژوهش
جدول 3-4 آمار توصیفی مربوط به نمرات اضطراب فراگیر
جدول 4-4 آزمون لون برای برابری واریانس‌ها
جدول 5-4 جدول ANCOVA اثرات بین آزمودنی‌ها (اضطراب فراگیر)
جدول 6-4 آمار توصیفی مربوط به نمرات هراس اجتماعی
جدول 7-4 آزمون لون برای برابری واریانس‌ها
جدول 8-4 جدول ANCOVA آزمون اثرات بین آزمودنی‌ها (هراس اجتماعی)
جدول 9-4 آمار توصیفی مربوط به نمرات اضطراب جدایی
جدول 10-4 آزمون لون برای برابری واریانس‌ها
جدول 8-4 جدول ANCOVA آزمون اثرات بین آزمودنی‌ها (اضطراب جدایی)
فصل پنجم : بحث ونتیجه گیری
الف )‌بررسي فرضيه‌ها
پرسش اول :
پرسش دوم :
اين نتيجه با نتايج حاصل از پژوهشهاي :
پرسش سوم :
محدوديتها
پيشنهادات :
الف : پيشنهاد به پژوهشگران بعدي
ب: پيشنهادات كاربردي
منابع و مأخذ
منابع فارسي :
منابع لاتين:
ضمائم
پرسشنامه علائم مرضي كودكان (CSI-4) - ( براساس DSM IV) - فرم ويژه معلمان
پرسشنامه علائم مرضي كودكان (CSI-4) - (‌براساس DSM IV) - فرم ويژه والدين



جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
  • سه شنبه 25 خرداد 1395
  • سه شنبه 31 فروردين 1395
  • چهارشنبه 25 فروردين 1395
  • يکشنبه 23 اسفند 1394
  • شنبه 22 اسفند 1394
  • سه شنبه 11 اسفند 1394
  • چهارشنبه 21 بهمن 1394
  • شنبه 17 بهمن 1394
  • دوشنبه 12 بهمن 1394
  • پنجشنبه 08 بهمن 1394
  • دوشنبه 04 آبان 1394
  • سه شنبه 14 مهر 1394
  • شنبه 07 شهريور 1394
  • پنجشنبه 05 شهريور 1394
  • دوشنبه 02 شهريور 1394
  • يکشنبه 01 شهريور 1394
  • شنبه 24 مرداد 1394
  • دوشنبه 19 مرداد 1394
  • يکشنبه 18 مرداد 1394
  • شنبه 17 مرداد 1394
  • پنجشنبه 15 مرداد 1394
  • چهارشنبه 14 مرداد 1394
  • سه شنبه 13 مرداد 1394
  • دوشنبه 12 مرداد 1394
  • سه شنبه 16 تير 1394
  • دوشنبه 15 تير 1394
  • شنبه 27 دی 1393
  • سه شنبه 23 دی 1393
  • دوشنبه 22 دی 1393
  • يکشنبه 07 دی 1393
  • سه شنبه 11 آذر 1393
  • شنبه 08 آذر 1393
  • پنجشنبه 06 آذر 1393
  • دوشنبه 03 آذر 1393
  • سه شنبه 27 آبان 1393
  • دوشنبه 26 آبان 1393
  • پنجشنبه 22 آبان 1393
  • پنجشنبه 15 آبان 1393
  • يکشنبه 11 آبان 1393
  • چهارشنبه 07 آبان 1393
  • دوشنبه 05 آبان 1393
  • پنجشنبه 01 آبان 1393
  • سه شنبه 29 مهر 1393
  • دوشنبه 28 مهر 1393
  • چهارشنبه 16 مهر 1393
  • پنجشنبه 10 مهر 1393
  • چهارشنبه 09 مهر 1393
  • سه شنبه 08 مهر 1393
  • دوشنبه 07 مهر 1393
  • شنبه 07 تير 1393
  • پنجشنبه 05 تير 1393
  • سه شنبه 03 تير 1393
  • دوشنبه 02 تير 1393
  • دوشنبه 26 خرداد 1393
  • شنبه 24 خرداد 1393
  • سه شنبه 20 خرداد 1393
  • شنبه 10 خرداد 1393
  • پنجشنبه 08 خرداد 1393
  • دوشنبه 05 خرداد 1393
  • پنجشنبه 01 خرداد 1393
  • سه شنبه 30 ارديبهشت 1393
  • چهارشنبه 24 ارديبهشت 1393
  • يکشنبه 21 ارديبهشت 1393
  • دوشنبه 01 ارديبهشت 1393
  • چهارشنبه 27 فروردين 1393
  • جمعه 22 فروردين 1393
  • شنبه 16 فروردين 1393
  • شنبه 02 فروردين 1393
  • دوشنبه 26 اسفند 1392
  • سه شنبه 20 اسفند 1392
  • چهارشنبه 14 اسفند 1392
  • دوشنبه 12 اسفند 1392
  • پنجشنبه 24 بهمن 1392
  • چهارشنبه 23 بهمن 1392
  • سه شنبه 22 بهمن 1392
  • چهارشنبه 11 دی 1392
  • دوشنبه 09 دی 1392
  • دوشنبه 02 دی 1392
  • شنبه 30 آذر 1392
  • دوشنبه 20 آبان 1392
  • چهارشنبه 15 آبان 1392
  • دوشنبه 29 مهر 1392
  • پنجشنبه 07 دی 1393
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 3631
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 319
  • آی پی امروز : 13
  • آی پی دیروز : 115
  • بازدید امروز : 18
  • باردید دیروز : 182
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 3
  • بازدید هفته : 520
  • بازدید ماه : 4,638
  • بازدید سال : 75,018
  • بازدید کلی : 925,009
  • کدهای اختصاصی