loading...
.:: تاک مقاله ::. پرپوزال ، دانلود مقاله و پروژه و پایان نامه
آخرین ارسال های انجمن
بازدید : 90 1394/05/17 نظرات (0)

آمد و شد با جهانگرد غير مسلمان

قیمت:42000ریال

موضوع:

آمد و شد با جهانگرد غير مسلمان

فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)



تعدادصفحات:

42

آمد و شد با جهانگرد غیر مسلمان

در پى دستیابى بشر به تمدن و صنعت و بهره مندى از رسانه هاى مسافرى سریع و راحت, آمد و شد و پیوند میان انسانها به گونه اى شگفت رو به فزونى و گسترش نهاد.شاید بتوان گفت اكنون گستره و حجمِ رفت وآمد فرامرزیِ انسانها و پیوند مردمانِ كشورها و قارّه ها با یكدیگر همان اندازه است كه رفت و آمد میان افراد یك قوم و قبیله در گذشته و نیز همان گونه سهل و آسان. نكته در خور توجه آن كه: چه بسا به همان اندازه مورد نیاز و ضرور براى بشرِ امروز و براى ادامه حیات و زندگیِ انسانهایى كه در این روزگار مى زیند.

پیش از پرداختن به اصل موضوع, بیان دو نكته ضرور مى نماید:

1 . مراد از (غیر مسلمان) همه انسانهایى هستند كه در باور نداشتن به اسلام یكسانند. از این كسان با واژه (كفار) یاد مى شود كه به طور كلى به سه گروه تقسیم مى شوند: اهل كتاب, مشرك و ملحد. فقیهان براى هر یك از این گروهها تقسیم بندیهاى جزئى و جداگانه بیان كرده اند. اكنون مجال بیان هموندیها و جداییها و تفسیر اصطلاحى هر كلام وجود ندارد اگر چه در لابه لاى بحثها به تناسبِ بحث اشاره به احكام آنان خواهد شد.

توجه ما در این نوشتار, بیش تر نسبت به كسانى است كه جداى از باورشان به عنوان یك انسان قانونمند, در رفتار و زندگى و یا دست كم در پیوندها و پیوستگیهاى اجتماعى خود, به دیگر انسانها با هر اعتقاد و باورى نگاه و برخوردى انسانى دارند و به موجودیت و حقوق انسانیِ هم نوع احترام مى گذارند. در اصطلاح فقهى به چنین كسانى (كفّار غیر حربى) گفته مى شود; یعنى كافرانى كه بر اساس پیمان با مسلمانان به صلح و مسالمت مى زیند. از دو واژه (كفار) و (غیرمسلمان) در این نوشتار, چنین كسانى منظور خواهد بود.


2 . در فقه اسلامى, هرگاه سخن درباره موضوعى باشد كه به گونه اى پیوستگى میان مسلمان و كافر را در برگیرد, توجه به یك اصل و قاعده فقهى ـ قرآنى ضرورى دانسته مى شود و بدون در نظر داشتن آن قاعده, فقیه حق ندارد درباره آن گزاره, حكم پژوهى كند: (قاعده نفى سبیل) و یا (اصل عزت و برترى اسلام). اساس این قاعده آیات زیر است:

* (ولَنْ یجعل اللّه لِلكافرینَ عَلى المؤمنین سبیلاً.)1

وخداوند, هرگز, براى كافران راهى براى چیرگى بر مؤمنان قرار نداده است.

* (وللّهِ العزّةُ ولِرَسوله وللمؤمنین.)2

و عزّت و اقتدار از آنِ خداست و از آنِ پیامبرش و از آنِ مؤمنان.

روایت زیر نیز پایه قاعده قرار گرفته;3 اما از جهت سند مورد خدشه است:



جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

بازدید : 112 1394/05/17 نظرات (0)

دانلود پروپزال آماده رشته مدیریت با عنوان: بررسی نقش تبلیغات در توسعه صنعت توریسم

قیمت:20000ریال

 

 

موضوع:

دانلود پروپزال آماده رشته مدیریت با عنوان: بررسی نقش تبلیغات در توسعه صنعت توریسم

فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)

 

دسته: مدیریت( بازاریابی- استراتژِیك- اجرایی)

این فایل شامل پروپزال با عنوان نقش تبلیغات در توسعه صنعت توریسم می باشد و بخشهای عمده آن شامل موارد زیر است:

تعریف و بیان مسئله

مقدمه و تشریح مسئله

ابعاد و حدود مسئله

مروری بر پژوهشهای صورت گرفته

اهداف،سوالات و فرضیه های تحقیق

فرضیه های تحقیق

روش تحقیق

روش و ابزار گردآوری اطلاعات

جامعه و نمونه آماری

روش تجزیه و تحلیل اطلاعات:

روش آزمون روایی و پایایی:

مدل مفهومی تحقیق

منابع



جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

بازدید : 145 1394/05/17 نظرات (0)

ايقان وجدان قاضي - مقايسه اجمالي سيستم‌هاي حقوق اسلام، حقوق ايران و فرانسه

قیمت:28000ریال

موضوع:

ايقان وجدان قاضي - مقايسه اجمالي سيستم‌هاي حقوق اسلام، حقوق ايران و فرانسه

فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)


تعدادصفحات:28

ایقان وجدان قاضی - مقایسه اجمالی سیستم‌های حقوق اسلام، حقوق ایران و فرانسه

در باره حجیت علم قاضی و دامنه اجرای آن بین حقوقدانان و فقها اختلاف شده است. در این مقاله ضمن بیان راه حل‌های‌حقوق فرانسه و نیز فقه امامیه، علم قاضی را در مواردی خاص حجت دانسته ولی آنرا مشروط به نوعی بودن مستند علم، وجود مستند علم در پرونده و بیان مستند توسط قاضی در رای نموده و مهمتر از همه، امكان استناد به مستند علم را منوط به رعایت اصل تعارضی بودن دادرسی و یا رعایت حق دفاع متهم نموده‌ایم. در هر حال، فارغ از تفكیك فقهی حق الله و حق الناس، در موارد غیر مصرح در قانون با وجود مقام بیان و برخی موارد كه طرق خاصی در قانون برای آنها پیش بینی شده را از شمول حجیت علم قاضی خارج دانسته‌ایم.

مهم‌ترین دلیل اثبات دعوی، ایجاد اطمینان در وجدان قاضی و حصول یقین (ایقان) برای وی است. اساساً می‌توان گفت حجیت سائر ادله نیز تابع میزان اطمینانی است كه برای قاضی ایجاد می‌نمایند زیرا همانطور كه جوهره قانون پاسداری از عدالت است، جوهره دلیل نیز ایجاد علم در وجدان قاضی است. حصول چنین قناعت وجدانی[۲] در حقوق فرانسه تا آنجا اهمیت دارد كه در امر كیفری تنها دلیل مهم تلقی می‌شود یعنی تمام دلایل دیگر مثل اقرار و شهادت شهود مآلا به میزان علمی كه برای قاضی ایجاد می‌كنند، برمی‌گردند و مشروعیت آنها با درجه علم ایجادی در وجدان قاضی سنجیده می‌شود. این در حالی است كه در حقوق ما علم قاضی هم وفق ماده ۱۳۳۵ (ق.م.) و هم در مقاطع مختلف در قانون مجازات اسلامی، تنها یكی از ادله اثبات دعوی در عداد سائر دلایل اثباتی محسوب شده است. در این مقاله اولاً می‌پردازیم به اینكه منظور از علم قاضی كدام علم است و آیا این علم در چه مواردی از نظر ماهوی و از نظر مراحل دادرسی حجیت دارد و پس از اثبات دلیلیت آن بطور كلی، چنین حجیتی را با رعایت شرائطی مجاز می‌شمریم

- منظور از علم قاضی كدام علم است؟

شكی نیست كه اگر سخن از مشروعیت یا عدم مشروعیت علم قاضی می‌شود، منظور، علم وی نسبت به ادله اثبات احكام نیست؛ زیرا این علم لازمه قضاوت است و چنین علمی برای وی مفروض است و بر وی تكلیف است كه نسبت به آن عالم باشد[۳]. بحث ما در این مورد، ناظر به علمی است كه نسبت به ادله اثباتی مربوط به تحقق موضوعات متنازع فیه در عالم خارج مطرح می‌شود زیرا قاضی باید بر اثبات امور موضوعی در عالم خارج به یقین رسیده باشد. این نوع علم نیز بر دو نوع است :

- علمی كه قاضی از خارج پرونده به دست می‌آورد؛ مثل اینكه شخصاً شاهد حادثه‌ای بوده یا در اثر معاشرت خود با افراد جامعه متوجه واقعه‌ای شده باشد.

- علمی كه در اثر مطالعه پرونده و اوضاع و احوال و قرائن موجود در پرونده برای وی حاصل می‌شود. ما ضمن مطالعه هر دو نوع علم متذكر می‌شویم كه معمولاً مورد اختلاف ناظر به علم حاصل از عناصر خارج از پرونده است.

نكته مهم دیگر اینكه منظور از علم قاضی، علمی است كه طریقه متعارف برای حصول داشته باشد یعنی از طریقی بدست آمده باشد كه مردم نوعاً از آن طریق تحصیل علم می‌كنند و به آن ترتیب اثر می‌دهند لذا اگر قاضی در خواب ببیند یا به گونه‌ای به وی الهام شود كه متهم مرتكب جنایت شده و یا قبلاً ملكی در تصرف او بوده، علم وی اعتبار ندارد. بر این اساس، علمی كه طریق رمل و استطرلاب و یا بكارگیری سحر و جادو و تله‌پاتی حاصل شده باشد، فاقد دلیلیت است چون این شیوه‌ها طرق نوعی كسب علم نبوده و بیشتر جنبه شخصی دارند ولی شاید بتوان از فرار متهم[۴] و یا دگرگون شدن رنگ چهره وی در زمان تفهیم اتهام قرینه‌ای هر چند ضعیف بر حداقل دخالت متهم در ارتكاب جرم را متوجه شد. به هر حال، “چهره نوعی داشتن” وسیله كسب علم، شرط تمسك قاضی به علم خود است كه در قسمت شرایط تمسك قاضی به علم خود این مطلب را پی می‌گیریم. در اینرابطه، اجمالاً باید گفت معمولاً علمی كه از طریق اماراتی نظیر كارشناسی و امثال آن بوجود بیاید -چون نوعاً مفید علم است-،



ا



جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

بازدید : 147 1394/05/17 نظرات (0)

اقدامات تاميني و تربيتي در لبنان

قیمت:21000ریال

 

موضوع:

اقدامات تاميني و تربيتي در لبنان

فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)



تعدادصفحات:21


اقدامات تامینی و تربیتی در لبنان

پیشرفت و توسعه علوم پدیده مجازات نیز مورد بازنگری قرار گرفت و نتیجه این بود كه مجازات علیرغم شدت و حدت آن‌، در پیشگیری از وقوع جرم و اصلاح مجرمین نارسا می‌باشد. آنچه كه در مجازات موردنظر قرار می‌گیرد تنبیه محكومین می‌باشد نه اصلاح آنها. برای جلوگیری از این امر و اصلاح و تربیت مجرمین تدابیری اتخاذ شد كه این تدابیر اقدامات تامینی و تربیتی نام گرفت‌. در واقع می‌توان گفت كه اقدامات تامینی مجموعه اقداماتی هم‌تراز با مجازات یا جایگزین آن می‌باشد. این اقدامات علی‌رغم اینكه آزادی‌های فردی را برای مدتی نامعین محدود و یا سلب می‌كند، متكی به قانون بوده و از طرف مراجع ذیصلاح تعیین و اعمال می‌شوند. این تدابیر گاه به عنوان مجازات اصلی و گاه به عنوان مجازات تكمیلی مطرح می‌شود و هدف آن پیشگیری از جرم می‌باشد. در قانون مجازات لبنان این اقدامات تحت عنوان «التدابیر الاحترازیه‌» وارد قانون شده و در فصل دوم قانون مجازات‌، از مواد ۷۰ الی ۱۱۱ را به خود اختصاص داده است‌. در این نوشتار قبل از بیان انواع اقدامات تامینی و تربیتی در كشور لبنان‌، به طور خلاصه طبیعت مجازات و اقدامات تامینی و تربیتی را در قانون این كشور مورد بررسی قرار خواهیم داد.

مجازات‌

اقدامات تامینی و تربیتی

وجوه اشتراك مجازات‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی

مبحث دوم‌: وجوه افتراق مجازات و اقدامات تامینی


شرایط قانونی و شكلی اجرای اقدامات تامینی

ماهیت قضایی اقدامات تامینی

انواع اقدامات تامینی و تربیتی

. تدابیر تامینی مانع آزادی

تدابیر تامینی مانع آزادی شامل‌:

تدابیر تامینی محدود كننده آزادی

تدابیر تامینی محدود كننده آزادی شامل‌:

اماكن ممنوعه دو نوع هستند:

تدابیر تامینی محروم كننده

تدابیر تامینی محروم كننده شامل‌:

تدابیر تامینی عینی

تدابیر تامینی عینی شامل‌:



جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

بازدید : 120 1394/05/17 نظرات (0)

اقدامات تاميني در حقوق تطبيقي

قیمت:22000ریال

موضوع:

اقدامات تاميني در حقوق تطبيقي

فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)

اقدامات تامینی در حقوق تطبیقی

انیان مكتب تحقیقی Positivstie جرم را یك نوع بیماری اجتماعی دانسته معتقدند همانطور كه بدن انسانی در مقابل حملة میكروبهای بیماری از خود دفاع نموده واكنش نشان می دهد اجتماع نیز قبل از وقوع جرائم بایستی از خود دفاع نموده و عكس العمل نشان داده در مورد كسانی كه حالت خطرناك دارند و در مظان ارتكاب جرم هستند اقدامات تأمینی بعمل آورد . چون قانونگذار نمی تواند انواع مختلف حالتهای خطرناك را پیش بینی نماید در نتیجه قاضی كیفری در انجام وظایف خود كه تربیت و درمان بزهكار و پیشگیری از ارتكاب جرم به منظور دفاع اجتماع است نمی تواند محدود به مجازاتهای مندرج در قانون باشد بنا بر این بایستی قاعده قانونی بودن جرم و مجازات متروك یا تعدیل شود و قاضی كیفری پس از شناسائی شخصیت و تشخیص حالت خطرناك و ضد اجتماعی بزهكاران و افرادی كه در مظان ارتكاب جرم هستند بایستی با اجرای روشهای درمانی یا تربیتی برای مدت نامعینی از وقوع یا تكرار جرم پیشگیری نماید در اواخر قرن نوزده و اوایل قرن بیستم به پیروی از عقاید مكتب تحققی اقدامات تأمینی در قلمرو حقوق جزا وارد شد

حالت خطرناك

مدت نامعین

جهات تمایز بین مجازات و اقدامات تأمینی بقرار ذیل است :

اقسام اقدامات تامینی

بخش 1 اقدامات تامینی شخصی

اقدامات تامینی درباره اشخاص عبارتند :

اقدامات تامینی بدنی بقرار ذیل است :

ب : درمان معتادین ( مواد مخدر ـ الكل )

2 ـ اقدامات تأمینی سالب آزادی

ب : نگاهداری بزهكاران مختل المشاعر و مجنون در تیمارستان :

ج : نگاهداری مجرمین بیكار در مراكز كار ( كشاورزی یا صنعتی ) و آموزش حرفه :

د : نگاهداری معتادین در مراكز درمانی :

ه : نگاهداری اطفال در مراكز اصلاحی و تربیتی :

3 ـ اقدامات تامینی محدود كننده آزادی

الف : ممنوعیت از اشتغال به كسب یا شغل یا حرفه معینی :

ب : ممنوعیت از اقامت در محل معین :

كمیته هدایت زندانیان آزاد شده مانند روش آزادی با مراقبت

ج : اخراج بیگانگان از كشور :

اقدامات تأمینی سالب حقوق

ب : ضبط گواهینامه رانندگی :

ج : ضبط پروانه شكار و صید :

بخش 2 ـ اقدامات تأمینی REELLES ( غیر شخصی )

الف : ضبط اشیاء خطرناك :

ب : تعطیل مؤسسه :

اقدامات تأمینی در قانون جزای سویس و ایران

1 ـ نگاهداری مجرمین به عادت ماده 42 جدید

در صورت لزوم قاضی می تواند دستور آزمایش روانی بدهد .

كار : تبعید شده مكلف به انجام یا اشتغال بكارهای تعیین شده است

شرایط استفاده از آزادی مشروط :

2 ـ اقدام تأمینی مجرمین غیر عادی ماده 43

3 ـ درمان معتادین به الكل و مواد مخدر ماده 44



جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

بازدید : 109 1394/05/17 نظرات (0)

اهميت‌ پژوهشهاي‌حقوقي‌ تطبيقي‌ درتوسعه‌ وتكامل‌ علوم جزايي

قیمت:45000ریال

موضوع:

اپیدرمی و اکولوژی ویروس ها

فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)



تعدادصفحات:45

چكیده:

پرسش اصلی مطرح در این مقاله این است كه علیرغم وجود مشكلات فراوان در راه همگرایی حقوق‎جزا، چگونه می‎توان از میان مشكلات و محدودیت‎های خاص حقوق جزای تطبیقی از مزایا و فواید آن برخوردار شد.

برای یافتن راه حل این مشكل چهار گام مهم باید برداشته شود.شناخت سیر تاریخی مطالعات حقوقی تطبیقی

آشنایی با وظایف و كاركردهای حقوق تطبیقی در راه اجرای حقوق در عالم خارج و صورت‎بندی سیاست حقوقی كشورها

معرفی روشهای صحیح مطالعة حقوق تطبیقی

شناخت و تحلیل موانع و محدودیت‎های این مطالعات

در این مقاله بر دو عنصر لازم برای هر نوع مطالعة‌تطبیقی تأكید شده است: اول اینكه فرد به بیرون مرزهای حقوق ملی نگاه كند و دوم اینكه میان دو یا چند نظام حقوقی مقارنه صورت گیرد.

كاركردهای حقوق تطبیقی نیز از منظر موضوع مقاله در سه‎ منظر حقوق تطبیقی تقنینی، حقوق تطبیقی نظری و حقوق تطبیقی قضایی مورد بررسی قرار گرفت و در پایان روشهای پژوهش جزایی ارائه و تحلیل شد.

هم اكنون، اگر ادعا كنیم كه حقوق تطبیقی در دوران شكوفایی خود به سر می‎برد و وسیله‎ای برای شناخت فرهنگهای حقوقی دیگر و پیشرفت نظام حقوقی داخلی مورد توجه و خواست همگانی قرار گرفته است كاملاً پذیرفتنی خواهد بود.اما، هنوز برای وصول به اهداف دانش حقوق تطبیقی، فاصله است.نبایستی طعم شیرین این مقاصد، ما را از یك نكتة مهم غافل كند كه جهانشمولی این دانش، بدین معنا نیست كه ما می‎توانیم – مثلاً با این گونه مطالعات – فروشگاهی پیشرفته، مجهز و آماده برای عرضة انواع فرهنگهای حقوقی دنیا و مطابق میل هر كس، داشته باشیم.برای نمونه، حتی در اروپا با همة تلاشی كه برای همگرایی مصروف شده است و می‎شود، گاه چنان موانع سختی در راه هماهنگ سازی حقوق جزا پدید می‎آید، كه نشاط و امید را از طراحان حقوق جزای مشترك اروپایی می‎ستاند.به هر حال، نبایستی از دشواریهای راه ترسید.با وجود همة‌محدودیتها و سختیها، در حقوق جزای تطبیقی چنان قدرت شگفت‎آوری برای توسعه وتكامل علوم جنایی وجود دارد، كه اكثر طالب آنند.



جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

بازدید : 120 1394/05/17 نظرات (0)

اسناد بین‌ المللی حقوق بشر از دیدگاه اسلام

قیمت:22000ریال

موضوع:

اسناد بین‌ المللی حقوق بشر از دیدگاه اسلام

فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)



تعدادصفحات:22

اسناد بین‌المللی حقوق بشر از دیدگاه اسلام

این مقاله سه موضوع اصلی را كه در اسناد بین­المللی حقوق بشر مطرح گردیده مورد بررسی قرار داده است و آنها را از دیدگاه اسلام مورد نقد و بررسی قرار می‌دهد. موضوع‌های مذكور عبارتند از ازدواج، مجازات اعدام، واژه‌شناسی‌ها و ویژگیهای آنها می‌باشد. تكیه من محدود به دو سند بین‌المللی است: اعلامیه جهانی حقوق بشر و میثاقین ۱۹۶۶ در خصوص حقوق اقتصادی، اجتماعی و سیاسی. نهایتاً این مقاله چنین نتیجه‌گیری و تاكید می‌كند كه مسلمانان به‌طور‌كلی از این اسناد حقوق بشر حمایت می­كنند و آنها را به‌عنوان یك نقطه شروع خوب برای بحث و گفتگو بین فرهنگها و مذاهب تلقی می­كنند. به هر حال مسلمین معتقدند كه این اسناد به‌طور خالص و ناب بین­المللی تلقی نمی­شوند، زیرا آنها در یك برهه زمانی كه اكثریت گسترده‌ای از جمعیت جهان تحت نظام استعماری به سر می‌بردند تنظیم و نوشته شده است و بنابراین مفاهیم مزبور به بررسی و ارزیابی مجددی، توسط گروهی از متخصصان بین‌المللی و متفكرینی كه نمایندگی كلیه مذاهب، فرهنگها و مكاتب سیاسی مهم را برعهده دارند، نیاز دارد تا این معاهدات بین­المللی مورد احترام تمامی مردم در هر جایی كه هستند قرار گیرد.

اسلام حامی هر تلاشی منصفانه و منطقی در كمك به هر انسانی، در هر كجا و هر راهی را كه انتخاب كرده است، می‌باشد تا آنان بتوانند با كرامت، آزادی و احترام زندگی كنند.

مسلمانان به اكثریت گسترده‌ای از معاهدات بین‌المللی مرتبط با حقوق بشر اعتقاد دارند. به هر حال من هم این بحث را مطرح می‌كنم كه این معاهدات بین‌المللی حقوق بشری شامل مفاهیم متعددی است كه مبتنی بر تفاسیر مضیق و قوم مدارانه است. تحفظ‌های عمده‌ای كه مسلمانان در ارتباط با این اسناد دارند در اعلامیه‌های حقوق بشر و میثاقین ۱۹۶۶ در خصوص حقوق اقتصادی، اجتماعی و سیاسی یافت می‌شوند. این تحفظها را می‌توان در سه موضوع زیر خلاصه نمود: ازدواج، مجازات اعدام و واژه‌شناسی‌ها و مفاهیم و ویژگیهای آنها.



جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

بازدید : 151 1394/05/17 نظرات (0)

اصل برائت و آثار آن در امور كيفري

قیمت:32000ریال

موضوع:

اصل برائت و آثار آن در امور كيفري

فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)



تعدادصفحات:32

اصل برائت و آثار آن در امور كیفری

اصل برائت كه می توان آن را میراث مشترك حقوقی همه ملل مترقی جهان محسوب كرد در یكی دو قرن اخیر و به ویژه پس از جنگ جهانی دوم مورد اقبال و عنایت خاص حقوقدانان و قانونگذاران در حقوق داخلی كشورها ونیز موضوع اعلامیه ها و كنوانسیون ها در سطح منطقه ای و یا بین المللی قرار گرفته است. از مطالعات تاریخی چنین برمی آید كه در گذشته های درو و حتی تا یكی دو قرن اخیر، جز در برخی نظامهای حقوقی ( مانند حقوق اسلام ) فرض برائت متهمین ، لااقل در پاره ای از اتهامات ، پذیرفته نبوده و در صورت عدم توانائی شاكی برارائه دلیل كافی علیه متهم اثبات بیگناهی بر عهده خود متهم واگذار می شده است. این امر خطیر در پاره ای از ادوار تاریخی از طریق توسل به اوردالی یا داوری ایزدی كه خود ریشه در اعتقادات دوران بت پرستی داشت تحقق می پذیرفت و قضات بر این باور بودند كه ایزدان به كمك متهم بیگناه خواهند شنافت و چنین متهمی از آزمون اوردالی روسپید بیرون خواهدآمد. بعنوان مثا لدر منشور حمورابی در مورد اتهام جادوگیری و زنای محصنه سرنوشت دعوی را داوری ایزدی مشخص می كرده است : طبق ماده 132این منشور (هرگاه زن شوهرداری متهم به هم خوابگی با مردی اجنبی شود ولیكن شوهر او را با دیگری همبستر ندیده باشد. زن باید برای اثبات بیگناهی خودیكبار در نهر مقدس غوطه ورشود.)

در ایران باستان داوری ایزدی از طریق توسل به آئین نامه های سی و سه گانه كه خود به (ورگرم ) و (ورسرد) تقسم می شده مرسوم بوده است. در اروپای قرون وسطی نیز، بویژه درعصر فرانكها، اوردالی یكی از ادله اثبات بزهكاری یا بیگناهی برخی متهمین متداول بوده ومتهیم كه موفق به ارائه دلیل كافی بر بیگناهی خود نمی شد در مواردی ناگزیر از تن دادن به آزمایش آهن تفته ، شیره گیاهان سمی وامثال آن می گردید. در مجموعه قوانین مربوط به امر قضاء هندوان كه به (قوانین قضائی مانو) معروف است چنین آمده است : (سوگند راست ، كسی راست كه آتش او را نسوزاند و آب او را فرو نبرد و در برگیرد(روی آب بماند) و آسیبی بدو نرسد.)

ملاحظه می گردد كه برائت متهم به گونه ای ك در عصر حاضر ملحوظ اس مدنظر قانونگذاران در ادوار گذشته نبوده است و با آنكه در حقوق رم و به دستور آنتونیوس مقرر گردید كه (در موارد شك و تردید نسبت به مجرم بودن متهم ، به سود او باید قضاوت شود وهر كس مادام كه گناه او ثابت نشده بیگناه است ) ، دادگاههای قرون وسطائی در عمل با بی اعتنائی خاص خود با آن بخرودر كردند و در عمل اصل مجرمیت را جایگزین اصل برائت نمودند!



جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

بازدید : 106 1394/05/17 نظرات (0)

ازآستين طبيبان ، قولي درمسئووليت مدني پزشكان

قیمت:34000ریال

موضوع:

ازآستين طبيبان ، قولي درمسئووليت مدني پزشكان

فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)


تعداد صفحات:34
ازآستین طبیبان ، قولی درمسئوولیت مدنی پزشكان چكیده: درباره مسئوولیت مدنی پزشكتن درحقوق كنونی ایران ، دو متن قانونی مهم وجود دارد : مواد319 و322 قانون مجازات اسلامی درحالی كه متن نخست ، مسئوولیت طبیب را دربرابر بیمار مسوولیتی محض معرفی می كند ، متن دوم به پزشك اجازه می دهد تا با اخذ برائت از بیمار از هرگونه ضمانی مبرا شود. دراین مقاله باتوجه به سابقه فقهی این دو ماده، اغراق درمسئوولیت مطلق وبی مسوولیتی طبیبان تعدیل شده است. سنت گریز ازدرمان مادی پزشكان ، این جغرافی دانان عالم صغیر انسان (1) بوالفضولان نظام جاری طبیعت اند كه با گریزی وجسوری، اسرای پنهانی را به عالم سمر كرده اند كه قرن هاست نزد عامه مردم درپیله هایی از تقدسی مبهم ، منطوی ودرهاله ای از حرمتی مرموز مندمج است . مومنان همواره چنین ا((اسفصای دراسباب)) را دخالت درسیر طبیعی جهان به سوی مقصد خود می دانستند وعارفان آنرا مغایر با اصل ((توكل))می دیدند، پروردگار برای هروكالت وتوكلی كافی است (2) پس توكیل طبیب ودرمان خواستناراو ، چیزی جز عملی فضولی نیست . (( طبیبان طبیعت )) (3) خود اسبابی هستند دربندسبب هایی دیگر همچون سركنگبین وروغن بادام: آن طبیبان آنچنان بنده سبب گشته اند ازمكر یزدان محتجب (مثنوی شریف 6/3679) سبب را می بینند اما ازدیدن (( سبب گردان )) عاجزند . به همین دلیل گاه تدبیرشان با تقدیر الهی سازگارنمی افتد وعلاجشان برصفرا وقبض می افزاید . بدین ترتیب همواره عارفان ترجیح می دادند كه درد خود را از چنین طبیبان مدعی نهفته دارند ، باشد كه از خزانه غیب ، دوایشان كنند.(4) پس گروهی به حرمت استعلاج از پزشك باور یافتند (5) ودسته ای اگر چه دررجوع به حكیم ، گناهی نمی دیدند اما مومن بیماررانیز به تداوی خود از طریق طب مكلف نمی دانستند – یعنی (( وجوبی)) دردرمان پزشكی مرض، احساس نمی كردند.(6) بدین گونه ، دست كم درزمانهای گذشته وجاهت شرعی طبابت ، امری مسلم نبوده است . مصلحان بزرگی چون غزالی ومولوی می كوشیدند تا با بیان حقیقت توكل ونیز تقسیم انواع داروها ودرمان های دنیایی، استعمال برخی از آنها را چنان توجیه كنند كه به مذاق مومنان تلخ نیاید ، چنانكه مولانا اگر چه توكل را رهبر می داند اما توسل به سبب رانیز سنت پیامبر معرفی می كندوكاهلی درآن را گناهی بزرگ می شمارد (7) وغزالی نیز میگوید : (( بدان كه پنهان داشتن بیماری، شرط توكل است بلكه اظهار كردن وگله كردن مكروه است الا به عذری ، چنانكه به طبیب گوید.(8) و (( بدان كه علاج بر سه درجه است :یكی قطعی، چون علاج گرسنگی به نان وعلاج تشنگی به آب وعلاج آتش كه درجایی افتد بدانكه آب بروی زنی، دست بداشتن این از توكل نیست بلكه حرام است دوم آنكه نه قطعی بود ونه ظنی مگر آنكه محتمل باشد كه اثر كند چون افسون وداغ وفال وشرط توكل دست به داشتن این است چنانكه درخبراست ،چه كردن این ، نشان استقصا بود دراسباب واعتماد برآن ..درجه سوم میان این هردو درجه است تاآنكه قطعی نبود لكن غالب ظن بود، چون قصد (رگ زدن ) وحجامت ومسهل خوردن وعلاج گرمی به سردی وسردی به گرمی ودست بداشتن این حرام نیست ولكن شرط توكل نیز نیست وبود كه دربعضی احوال، كردن از ناكردن اولی تر ودلیل بر آنكه شرط توكل ، ترك این نیست قول رسول( ص) (9) وفعل وی است



جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

بازدید : 107 1394/05/17 نظرات (0)

از مشروعیت حقوق بشر تا اطاعت و الزام‌ آوری جهانی

قیمت:24000ریال

 

موضوع:

از مشروعیت حقوق بشر تا اطاعت و الزام‌ آوری جهانی

فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)



تعدادصفحات24

از مشروعیت حقوق بشر تا اطاعت و الزام‌آوری جهانی

مروزه مفاهیم حقوقی به شكلی گسترده در زندگی انسانی ظاهر شده است. مرزهایی كه از آن با نام‌های حقوق بین‌الملل، جامعه بین‌الملل، نهادهای بین‌الملل، سازمان‌های بین‌الملل، تابعان حقوق بین‌الملل، سیاست و حقوق بین‌الملل، اقتصاد و حقوق بین‌الملل تعبیر می‌شود. مضامینی كه درك صحیح و مناسب از آن‌ها دست‌كم به سوی ایجاب سوق می‌یابد.

تا چندی پیش سخن از افراد و تابعیت آن‌ها در‌قبال قوانین داخلی و حكومت‌‌های محلی و ملی پذیرفته شده بود و مسئولیت فردی و حمایت از فرد در محدوده‌ای خاص، جغرافیایی معین و حقوق ملی تبیین می‌شد؛ حتی فراتر از افراد، شركت‌ها و شخصیت‌های حقوقی نیز در چارچوب این قوانین معنا داشتند. اما تغییر در این مفاهیم، تاثیرات مهمی بر زندگی جامعه بشری بر جا گذاشت.

تمدن‌های بزرگ و جوامع با سابقه مدنیت كهن، تجربه‌های محیطی متمایز و مشتركی را در‌قبال اجرا و تعهد این قوانین كسب می‌كردند. در این میان، جامعه بزرگ اسلامی در گذار از این دوره و تجربه آن با پرسش‌های بسیار جدی و قابل تأملی روبه‌رو شده است، پرسش‌هایی كه نخبگان و بزرگان علمی این كشورها را به چالشی عمیق كشانده و پاسخ‌های آن می‌تواند جهت تغییرات یا ضرب آهنگ تحولات را با كاهش یا شدت همراه سازد.روزگار مخالفت گسترده با حقوق بین‌الملل سپری شده است و قدرت‌ها و حاكمیت‌های بزرگ نیز از دهـكده جهانی و حقوق بیـن‌المـلل سخن می‌گویند.

پیشرفت‌های بسیار سریع در دنیا سبب شد تجارت، سیاست، جنگ و ... از ابعاد سنتی خود فاصله بگیرد و در مرزهای نوینی طرح گردد؛ از‌این‌رو به قوانین فرا ملی احساس نیاز فراوانی شد و آرام آرام عرف‌‌ها و رویه‌های بین‌المللی در میان ملت‌ها مورد احترام واقع شد و از ضمانت اجرایی برخوردارگشت.

سرنامگذاری حقوق بین‌الملل از ترجمه كلمه لاتینی «Jusgentium » بوده و به مقررات و قوانینی كه به روابط بین دولت‌ها و كشورها مربوط می‌شده اطلاق می‌شود. بسیاری «حقوق بین‌الملل را حقوق جامعه بین‌المللی دانسته‌اند؛ یعنی مجموعه قواعد و مقرراتی كه بر جامعه بین‌المللی حاكم و قابل اجرا است. به‌عبارت دیگر جامعه بین‌المللی زیر سیطره یك سلسله قواعد حقوقی به نام حقوق بین‌الملل بوده و متعهد و ملزم به رعایت و اجرای كامل آن‌ها است».

امّا مهم‌ترین و محوری‌ترین پرسش درباره حقوق بین‌الملل در نگاه عملگرایانه و ضرورت‌های جهانی و توجیه هندی قوانین معطوف به میل قدرت‌های زورمدار به صورت چالشی بنیادین باقی مانده است. پرسش این‌كه آیا قوانین برای همه ضرورت دارد؟ و اگر برای جهانیان ضرورت و الزام‌آوری آمرانه دارد، از چه منشأ الزام‌آوری برخوردار است

با توجه به تعریف بالا این پرسش مطرح می‌شود كه آیا این حقوق، ضرورت وجودی دارد؟ پاسخ به این‌ پرسش‌ گروه‌های متعددی را در میان حقوقدانان به‌وجود آورد. برخی از آن‌ها به‌واسطه بحران‌های حاد منطقه‌ای و جهانی و تعدی بسیاری از تابعان حقوق بین‌الملل از مقررات بین‌المللی، تردیدهای اساسی در برابر ضمانت اجرایی این قوانین پیدا كرده و این قوانین را به عنوان دستور ساده اخلاقی تعبیر كرده‌اند. در این میان، متفكرانی مانند «هابس» و «اسپینوزا» را می‌توان طلایه‌دار این موضوع تلقی كرد. پسامد این نظریه در اندیشه‌های سیاسی را می‌توان در نظریه‌های هگل، جان آستین و پوفنداوف جست و‌جو كرد.

از مشروعیت حقوق بشر تا اطاعت و الزام‌آوری جهانی

افول دكترین حقوقی زمانی به اوج خود می‌رسد كه اسپینوزا می‌گوید:

پیشینه تاریخی حقوق بین‌الملل

حق و حقوق چیست؟ 2. حكم چیست؟ 3. قانون چیست؟

حق چیست؟

چند موضع از اختلافات را می‌توان در فهرست ذیل بیان كرد:

حكم چیست؟

تعریف اصطلاحی حقوق

قانون چیست؟

حد‌پذیری قوانین حقوق بشر

مبدأ حقوق جهانی بشر

شواهد تاییدی نظریه

الف. تفاوت دو جهان‌بینی

منابع شایسته استنباط حقوق بشر

منبع مشترك
حقوق اسلامی جهانی بشر



جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

بازدید : 193 1394/05/17 نظرات (0)

ادله اثبات دعوی

قیمت:69000ریال

موضوع:

ادله اثبات دعوی

فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)



تعدادصفحات:69

ادله اثبات دعوی

ادله اثبات دعوی مجموعه و سایلی است كه برای اثبات دعوی در مراجع قضائی مورد استفاده قرار می‌گیرد واصل 166 قانون اساسی در این موارد می‌گویند: (احكام دادگاهها باید مستند مستدل به مواد قانون و اصولی باشد همچنین برا ساس آن حكم صادر شده است. ماده 214 ق. آ. د. ك مصوب 1378 می‌گویند: (رای دادگاه باید مستدل و مستند و موجه بوده و مستند به مواد قانون و اصول باشد كه بر اساس آن صادر شده است.دادگاه مكلف است حكم هر قضیه را در قوانین مدونه بیاید زیرا ذكر جهات و دلائل در رای این امكان را فراهم می‌سازد. كه طرفین دعوی با ملاحظه حكم صادره به صحت حكم صادره پی برده و تضمین برای آزادی و حقوق فردی به شمار می‌رود و الزام دادرسان به مدل ساختن آراء خود موجب می‌شود كه در رسیدگی و صدور رای منتهای دقت را به خرج دهند و بعلاوه توجیه و استدلال به تفاسیر قضائی بار علمی داده و موجب صدور رویه های قضائی شایسته و صدور احكام عادلانه می‌گردد.

ادله اثبات دعوای كیفری یكی از مهمترین موضوعات دادرسی كیفری است تحولات چشمگیری یافته است. در طول تاریخ شهادت و اقرار در اثبات جرائم نقشی اساسی و اغلب انكار ناپذیر را بویژه در دوره دلائل قانونی ایفا كرده است در گذشته دلائل قانونی بر قاضی تحمیل می‌شد و او چاره ای جز صدور حكم محكومیت بر مبنای دلائل ارائه شده نداشت اوردالی یاداوری ایزدی، دوئل قضائی و شیوه های غیر متعارف كشف و اثبات جرائم در كنار شهادت و اقرار یا در صورت فقدان آنها جایگاه خاصی را به خود اختصاص می‌داد و عدالت كیفری طی قرون متمادی با توسل به آنها تامین می‌شده است. شهادت و اقرار بویژه در مواردی كه تحت شكنجه و تهدید با اكره و اغوا اخذ شده باشد به تدریج اعتبار مطلق خود را از دست دادند چنین است كه دوره دلائل قانونی سپری می‌شود و دوره اقناع وجدانی قاضی یا دلائل معنوی مطرح می‌شود.

رشد علوم و فنون در زمینه های مختلف تمام ابعاد زندگی بشر را تحت تاثیر قرار داده است علومی مانند روان كاری روان شناسی، جرم شناسی، و ….و نیز علوم آزمایشگاهی در نظام های قضائی نفوذ كرده است البته این شیوه گر چه هنوز به قدر كافی جایگاه خود را نیافته است ولی با تلاش هائی كه صورت می‌گیرد و جایگاه اصلی خود را به دست خواهد آورد.

این تحقیق در دو فصل ارائه شده است فصل اول درباره كلیات ادله می‌باشد و در فصل دوم هم ادله مورد استفاده در امور كیفری گفته شده است.






جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

بازدید : 154 1394/05/17 نظرات (0)

اثبات جرائم منافي عفت از نگاهي ديگر

قیمت:29000ریال

موضوع:

اثبات جرائم منافي عفت از نگاهي ديگر

فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش


تعدادصفحات:29

اثبات جرائم منافی عفت از نگاهی دیگر

مقنن در قانون تعریفی از «جرائم منافی عفت» ذكر نكرده است و حتی ضابطه و معیار خاص قانونی نیز ارائه نداده است تا بر آن مبنا بتوان جرائم منافی عفت را شناخت. در نتیجه عناصر كلی تشكیل دهنده این نوع جرم‌ها مشخص نیست. قانونگذار به جای این كه جرائم منافی عفت را تعریف نماید تا مصادیق آن معلوم شود، مصادیق را احصا كرده است تا تعریف آن مشخص گردد. این روش راتعریف به مصداق می‌نامند وآن غیر از تعریف كلی، جامع و مانع می‌باشد كه مطلوب اهل علم بوده و كاربرد فراوان دارد. به علاوه احصا مقنن حصری نبوده و تمثیلی می‌باشد.


روش قانونگذار سبب شده است تا در قوانین موضوعه این نوع جرم‌ها یك جا و تحت یك عنوان تدوین نگردد كه با یك نگاه اجمالی بتوان آنها را تشخیص داد و كلیه مصادیق آن را شناخت. در نتیجه برای یافتن مصادیق جرائم منافی عفت، در هر مورد باید به قانون مراجعه نمود و حكم مسئله را آموخت.


تعیین دقیق مصادیق جرائم منافی عفت با قاضی است. با توجه به مجازات‌های سنگینی كه درباره بسیاری از جرائم منافی عفت مقرر می‌باشد و با عنایت به این كه در جامعه كنونی برداشت‌های مختلف و متفاوتی از این نوع جرائم وجود دارد. بهتر بود كه قانونگذار كلیه جرائم منافی عفت را با دقت تعیین و مـعرفی می‌كرد و آنـها را حـصری اعـلام می‌نمود یـا لااقـل ضابطه‌ای ارائـه می‌داد تـا به كـمك آن بـتوان این نـوع جـرائم را شناخت. بـدیهی است اتـخاذ این روش می‌توانست بر بـسیاری از ناهـماهنگی‌های مـوجود در ایـن رهـگذر پـاسخ دهـد. لـذا بـا عنایت به اصل قانونی بودن جرائم و مـجازات‌ها كه مـورد احترام جـوامع بـشری اسـت و بـا فـقدان نـص خـاص، جـرم دانـستن بعضی از اعـمال مـنافی عفت محل تردید است. اعـمالی مـانند «صـنم‌پرستی»۶۱۴۷۲«مـبدل پـوشی»، «پـوشیدن لـباس جـنس مـخالف» «حـیوان دوسـتی»، «حیوان‎بازی»، «بچه‌بازی»، «عورت نمایی»، «نظربازی جنسی» یا «چشم‌چرانی»، «خودآزاری جنسی»، «استمنا»، «پیردوستی» و ... از قلمرو كیفری خارج می‌باشند. حتی اعمالی مانند «ازاله بكارت»، «روسپی‌گری»، «اعاشه از عواید فحشا زنان»، «واداشتن افراد و جوانان به شهوت‌رانی» و... عنوان كیفری خاصی ندارد. مراجع قضایی این گونه اعمال را در بعضی موارد از مصادیق فعل حرام دانسته و بر آن مبنا برای مرتكبین مجازات تعیین می‌كنند. البته از نظر علمی و با توجه به لزوم تفسیر قوانین جزائی به طور مضیق، عملكرد محاكم قضایی روش مطلوبی به نظر نمی‌رسد. زیرا این روش با اصل قانونی بودن جرائم و مجازات‌ها و تفسیر قوانین جزائی به طور مضیق كه مورد حمایت همه جانبه حقوق بشری و نیز مورد حمایت شرع است نادیده گرفته می‌شود.



جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

بازدید : 105 1394/05/17 نظرات (0)

اتحاد و اختلاف افقها در ثبوت رؤيت هلال

قیمت:81000ریال

موضوع:

اتحاد و اختلاف افقها در ثبوت رؤيت هلال

فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)



تعدادصفحات81

اتحاد و اختلاف افقها در ثبوت رؤیت هلال


اتحاد و اختلاف افقها در ثبوت رؤیت هلال


اصلاً, معیار در اختلاف افق چیست؟


پیشینه بحث


نظریه مشهور


نظر فقهاى عامه


خلاصه دیدگاهها


معیار در نزدیكى و دورى شهرها


اختلاف در طلوع و غروب خورشید


امكان رؤیت, با نبود مانع


اختلاف اقالیم و تفاوت مناظر


منزله و مرحله


دلایل قائلان به عدم تعمیم


2. روایات:


الف . روایات رؤیت هلال.


ب . روایات شهادت به رؤیت


3. قیاس رؤیت هلال به طلوع و غروب خورشید.


4. عقل.


5. سیره مسلمانان:


6. اجماع


7. شهرت:


8. روایت كُرَیب:


نتیجه دلایل قائلان به عدم تعمیم


ادله قائلان به تعمیم ثبوت هلال


وضعیت تكوینى ماه


اختلاف حركت ماه با خورشید


وحدت خسوف (ماه گرفتگى)


1. از ظاهر كتاب


2. اطلاق روایات


3. روایات خاصّه.


4. رؤیت طریق است نه موضوع



مؤیدات نظریه تعمیم


1. وحدت لیلة القدر


2. وحدت عید فطر و قربان


3. دعاى سمات


4. سیره پیامبر (ص)


5. علم


6. مذاق شرع


7. عدم معیار براى دورى ونزدیكى


8. حرمت روزه در روز عید فطر و قربان


9. پیامدها



جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

بازدید : 107 1394/05/17 نظرات (0)

اجراى احكام و اصول سياسى اسلام

قیمت:27000ریال

 

موضوع:

اجراى احكام و اصول سياسى اسلام

فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)



تعدادصفحات27


اجراى احكام و اصول سیاسى اسلام

پژوهش حاضر با هدف بیان مفهوم و سازوكارهاى تحقق عدالت اجتماعى تدوین شده است. در این پژوهش، نخست مفهوم عدالت ذیل چهار بُعد مورد بررسى قرار گرفته است تا تصویرى ملموس‏تر از عدالت حاصل آید و سپس سازوكارهاى تحقق عدالت اجتماعى با هدف تحقق ابعاد تعریف شده براى عدالت، علاوه بر سطح كارگزاران، در عرصه‏هاى سیاسى، اقتصادى و فرهنگى بحث شده است.

اجراى احكام و اصول سیاسى اسلام، هدف اصلى نظریه‏پردازى‏هاى سیاسى است. تأملات نظرى درباره مفاهیمى چون عدالت، آزادى، برابرى، جامعه مدنى و ... هنگامى مورد قبول و مؤثر واقع مى‏شود كه با در نظر گرفتن شرایط اجتماعى، فرهنگى، سیاسى و اقتصادى جامعه، زمینه‏هاى اجرا و عملى شدن بیشترى براى آنها فراهم شود. بى‏تردید، هدف از تولید علم و نظریه‏پردازى در جامعه كنونى ایران، رفع مشكلات نظرى براى شفاف شدن مسیر عمل است. پژوهش حاضر نیز به بیان شاخص‏ها و ابعاد عینى‏تر عدالت اجتماعى براى بالا بردن توان عملى و اجرایى آن در جامعه مى‏پردازد. وقتى تصویر ذهنى كارگزاران از عدالت اجتماعى شفاف‏تر گردد، مى‏توان به تحقق عدالت در جامعه امیدوار شد.

در این پژوهش نخست به ابعاد، مؤلفه‏ها و شاخص‏هاى عدالت اجتماعى اشاره شده است و در ادامه، سازوكارهایى كه به تحقق این ابعاد یارى مى‏رسانند، در سه بُعد سیاسى، اقتصادى و فرهنگى مورد بررسى قرار گرفته‏اند. عدالت فردى و شخصى نیز به عنوان بُعدى مجزا در كنار سه بُعد فوق مطرح شده است، گر چه مى‏توان آن را در ذیل عدالت فرهنگى، سیاسى و اقتصادى نیز بیان كرد.در مورد عدالت اجتماعى پژوهش‏هاى بسیارى صورت گرفته و هر اندیشمندى به اقتضاى بحث خود تعریفى از آن را ارایه داده است، با این حال هر تعریف تنها گوشه‏اى از مفهوم عدالت را روشن مى‏كند. نگارنده با توجه به این مسئله، سعى كرده به ابعادى از عدالت كه به نظر مى‏رسد در نیل به مفهومى روشن‏تر و كامل‏تر از عدالت یارى مى‏رساند، اشاره نماید.



جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

بازدید : 140 1394/05/17 نظرات (0)

هزينه يابي مبنی بر فعالیت

قیمت:84000ریال

موضوع:

هزينه يابي مبنی بر فعالیت

فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)

تعدادصفحات:84

هزینه یابی مبنی بر فعالیت

هزینه یابی استاندارد که از بدو پیدایش به عنوان شیوه ای جهت هماهنگی حسابداری و مهندسی صنایع مورد استفاده مودیریت واحد های تجاری قرار گرفته است میتواند مدیران را در زمینه های از قبیل برنامه ریزی عملیات , ایجاد انگیزه کارکنان کنترل هزینه ها کشف و بررسی , انحرافات مساعد یانامساعد ویا فتن بینشی در مورد تاثیر احتمالی تسمیمات آنان در سطوح مختلف هزینه ها و سود یاری دهد

تعریف هزینه های مبنی بر فعالیت

اصطلاح هزینه استاندادر متشکل از دو جزء هزینه و استاندارد است استاندارد عبارت است از میزان و معیار میباشد در آنچه که عادی تشخیص داده شود عمدتا می تواند به عنوان استاندارد پزیرفته شد

برای مثال برای مطالعه 10 صفحه از یک کتاب معین صرف زمانی معادل 10دقیقه لازم و معمول است که این 10 دقیقه استاندارد خواهد بود برای قضاوت در مورد 10 صفحه از یک کتاب می باشد در صنایع استاندارد های لازم برای ساخت یک میز مونتاژ یک رادیو تصفیه نفت خام با ساخت بر مقیاس های دقیق کیفی و کمی تعیین شده و روش های مهندسی مربوطه مبتنی می باشد استاندارد باید به عنوان شاخص ودر قالب اقلام مشخصی از قبیل کیلو گرم برای مواد , ساعت کار مستقیم برای کار وساعت کارکرد برای ماشین آلات مورد توجه قرار گیرد تغییرات در استاندارد ها تنها زمانی ضروری است که روشهای تولید تغییر کند یا تولید محصول جدید جایگزین محصول قدیم شده محاسبات مربوط به هزینه های استاندارد بر اساس استاندارد های عینی صورت میگیرد هزینه مالی استاندارد هزینه های از پیش تعیین شده ای هستند که به تولید یک واحد یا تعداد محصول طی یک دوره مشخص در آینده مربوط می شود به عبارت دیگر هزینه استاندارد هزینه های برنامه ریزی شده مربوط به محصول یا محصولاتی در شرایت عملیات جاری و یا پیش بینی شده هستند هزینه مواد و دستمزد مستقیم معمولا در شرایط عادی و جاری که تغییرات قیمت و نرخها نیز در آنها در نظر گرفته می شده مبتنی بوده و با توجه به سطح مطلوب کارائی تعدیل میگردد

یکی از دستاوردهای این تحقیق، مشخص کردن حجم هزینه‌های مراکز فعالیت خدماتی و تأثیر آن بر بهای تمام شده خروجیها در دوایر تشخیصی و عملیاتی است. بطوریکه این هزینه‌ها باعث افزایش چشمگیر بهای تمام شده خدمات در مراکز فعالیت عملیاتی و تشخیصی می گردد. فراهم کردن این اطلاعات بر اساس هر مرکز فعالیت می تواند به مدیریت بیمارستان در کنترل و ردیابی هزینه‌ها کمک زیادی کند. به عنوان مثال هزینه‌های مرکز فعالیت خدمات فنی و تاسیسات در طول دوره مورد نظر برابر با ۱۲۵۲۴۹۶۷۳۱ ریال است که حجم این هزینه نسبت به سایر بخشها، برای بیمارستان بسیار زیاد می باشد و تاثیر زیادی بر بهای تمام شده خدمات خواهد داشت.تفکیک بهای تمام شده خدمات بر اساس هزینه‌های مستقیم و غیر مستقیم نیز یکی از نتایج این مطالعه می باشد. هزینه‌های مستقیم ارتباط زیادی با حجم فعالیت و کار انجام شده دارند. ولی ارتباط هزینه‌های غیر مستقیم بسیار کمتر است. هزینه‌های غیر مستقیم معمولاً دارای حالت ثابت بوده و تا یک حد خاصی از خدمات و یا کارها تغیر نمی کند اما ماهیت هزینه‌های مستقیم، متغیر است. تفکیک این هزینه‌ها در تصمیم گیریها بسیار مفید است. به عنوان مثال در عملیات “عکسبرداری از قفسه سینه“ ، هزینه‌های مستقیم مربوط به این فعالیت(هزینه‌های مواد مستقیم مصرفی و هزینه نیروی انسانی) برابر با ۸۸۴۲ ریال می باشد. و هزینه‌های غیر مستقیم( هزینه‌های تخصیص یافته از سایر مراکز فعالیت، هزینه‌های مواد عمومی مصرفی، هزینه‌های استهلاک اموال و ساختمان) مربوط به هر واحد خروجی برابر با ۹۲۸۳ ریال است. ملاحظه می گردد که حجم هزینه‌های غیر مستقیم نسبت به هزینه‌های مستقیم زیادتر است. یا به عنوان مثال هزینه‌های مستقیم تخت روز اشغالی در مرکز فعالیت اتفاقات داخلی برابر با ۵۶۶۰۵ ریال است در حالیکه هزینه‌های غیر مستقیم مربوط به این مرکز فعالیت برابر با ۹۹۰۱۷ریال است. حجم بالای هزینه‌های غیر مستقیم نشان می دهد که از ظرفیتهای مراکز فعالیت عملیاتی(بیمارمحوری) و خروجی محوری، بطور کامل استفاده نمی شود. چون هزینه‌ها ی غیر مستقیم که مربوط به آماده کردن تسهیلات جانبی برای ارائه خدمات است از نظر رفتار ماهیت ثابت دارد و در صورتیکه حجم خروجیها زیاد باشد، به سرعت کاهش می یابد که در نهایت منجر به کاهش بهای تمام شده می گردد.یکی از نتیجه گیریهای دیگر این تحقیق، تهیه اطلاعات لازم برای بودجه بندی مراکز فعالیت و بودجه بندی سیستم بیمارستانی است. با استفاده از اطلاعات تهیه شده توسط این سیستم می توان بودجه بندی بر مبنای فعالیت را برای بخشهای مختلف بیمارستان انجام داد. چون بر اساس اطلاعات مراکز فعالیت، حجم فعالیتهای مورد نیاز در هر مرکز فعالیت به تفکیک نیروی انسانی، تخصص، دستگاهها، امکانات و … تعیین شده است می توان بودجه بندی را دوره‌های بعد انجام داد. از طرفی چون هزینه‌های هر مرکز فعالیت به تفکیک هزینه‌های مستقیم و غیر مستقیم مشخص شده است. بودجه بندی جنبه واقعی تری خواهد داشت.



جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

بازدید : 99 1394/05/17 نظرات (0)

مکانیزاسیون واحد فروش شرکت پوشا تک

قیمت:45000ریال

موضوع:

مکانیزاسیون واحد فروش شرکت پوشا تک

فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)



تعدادصفحات:45

فهرست مطالب


فصل اول : تجزیه و تحلیل داده ها 3

گزارش شناخت سیستم 4

عملکرد کلی سیستم 5

مشکلات موجود 6

پیشنهادات اولیه 6

گزارش امکان سنجی 7

امکان سنجی منطقي 7

امکان سنجی فیزیکی 7

امکان سنجی فرهنگی 7

امکان سنجی اقتصادی 8

تحلیل هزینه ها و منافع 8

زمانبندی پروژه 10

نمودار Gant Chart 11

آنالیز سیستم 12

شناخت فرم ها 12

نمودار Form Flow 12

نمودار FRD 14

بیانیه نیازمندی ها 14

نمودارهای DFD 16

طرح جانمایی 23

فصل دوم : طراحی سیستم 24

طراحی بانک ها 25

جمع آوری داده ها 25

خالص سازی داده ها 26

نرمال سازی 27

طراحی جداول 29

نمودارهای UML 32

نمودار Use Case 32

Sequence Diagram 34

State Diagram 35

نمودار DSD 37

نمودار JSP 41

طراحی فرم های ورودی و خروجی 42

ضمایم پروژه 44

نمونه فرم های سیستم 45

پرسشنامه ها


فصل اول



تجزیه و تحلیل

داده ها


گزارش شناخت سیستم



جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

بازدید : 105 1394/05/17 نظرات (0)

ابراء در حقوق ایران و انگلیس

قیمت:27000ریال

موضوع:

ابراء در حقوق ایران و انگلیس

فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)

تعدادصفحات27

چكیده

اصطلاح فقهی و حقوقی ابراء، به مفهوم گذشت اختیاری داین از دین خود، و نیز بررسی ماهیت و اوصاف آن، از دیر باز مورد توجه فقیهان اسلامی بوده و حقوق‏دانان هم بر ابعاد بحث، غنا و تنوع آن افزوده‏اند.

مقاله حاضر نیز این مهم را بررسی و با مراجعه به متون فقهی معتبر عامه و خاصه و نقل و نقد آراء و نظرات حقوق‏دانان ، به ویژه از طریق مطالعه تطبیقی در حقوق سایر كشورها، به صورت مستدل، پیرامون شرایط، طرق اثبات و آثار این عمل حقوقی به بحث پرداخته است.

1. مقدمه: طرح موضوع و تقسیم مطالب

ابراءِ كه مصدر و از باب اِفعال است، در لغت عرب، از ریشه بُروء، بَراء و برائت گرفته شده و به معنی خلاص كردن و رهانیدن از عیب و دین به كار رفته است.(1)در اصطلاح حقوقی، مطابق با ماده 289 ق. م: «ابراء عبارت از این است كه داین از حق خود، به اختیار، صرف نظر نماید».

بر این تعریف - كه به احتمال زیاد از قانون مدنی فرانسه اقتباس شده(2) ـ ایراداتی چند وارد شده است؛ از جمله اینكه، در آن، به اثر ابراء،یعنی «سقوط دین به اراده طلبكار،» قطع نظر از سبب آن، توجه شده است. بنا بر این، جای آن است كه گفته شود: ابراء ممكن است به شكل ایقاع باشد یا عقد؛ معوّض باشد یا رایگان و ضمن عقد صلح، وصیت و تبدیل تعهد واقع شود یا به طور مستقل؛ در حالی كه، اگر تعریف، به ماهیت و اوصاف عمل حقوقی می‏پرداخت و به اثر ابراء قناعت نمی‏كرد، چنین اختلافی واقع نمی‏شد.وانگهی، آوردن واژه «اختیار» در تعریف ابراء، این احتمال را به وجود می‏آورد كه وجود رضا، در زمان انشاءِ ابراءِ، از اركان وقوع ابراء است و پیروی از این نظر، نظم در اجرای قواعد را بر هم می‏زند.(3)

ایراد نخست وارد نیست؛ چون، از سیاق عبارتی كه در ماده 289 ق. م به كار رفته است، می‏توان استفاده كرد كه ابراء از دیدگاه قانونگذار مدنی، عمل حقوقی یك طرفه است و مطابق با آن، این داین است كه با اراده خود ابراء را محقق می‏سازد و این خود می‏تواند بر تبرعی بودن آن نیز دلالت داشته باشد؛ زیرا، اگر ابراء در مقابل دریافت عوض انجام گیرد، سقوط دین با اراده دو نفر (داین و مدیون) صورت می‏گیرد، نه اراده داین به تنهایی.مضافاً این كه، از عبارت «صرف نظر نماید» كه در این تعریف به كار رفته است، می‏توان استنباط نمود كه ابراء، اسقاط دین به طور مطلق و بدون انتظار دریافت مالی از مدیون و ایجاد تعهد و التزامی برای اوست؛ هر چند كه، چنین تعهدی، فرعی و به صورت شرط باشد.(4)

ایراد دوم نیز نمی‏تواند مورد تأیید قرار بگیرد؛ زیرا، آوردن شرط «اختیار» در تعریف ابراء، كه خود امری نامعهود از قانونگذار است، بیانگر این معنی است كه، رضای ابراء كننده، در هنگام انشای ابراء، از اركان این عمل حقوقی است و ابراء، بدون اختیار نمی‏تواند مؤثر واقع شود.



جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

بازدید : 187 1394/05/17 نظرات (0)

مفاهيم اصلي و روشهاي استهلاك

قیمت:52000ریال

موضوع:

مفاهيم اصلي و روشهاي استهلاك

فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)



تعدادصفحات:52

تعریف استهلاك

استهلاك را به كاهش فایده یك قلم یا یك نوع دارایی ثابت بر اثر عواملی چون مرور زمان، فرسای ناشی از كار و نابابی تعریف كرده اند.

قانون تجارت، پایین آمدن ارزش دارایی ثابت را كه در نتیجه استعمال، تغییرات فنی و یا علل دیگر حادث شود موجب استهلاك دانسته است، و در قانون مالیاتهای مستقیم آن قسمت از دارایی ثابت كه بر اثر استعمال یا گذشت زمان یا سایر عوامل بدون توجه به تغییر قیمتها تقلیل می یابد قابل استهلاك تشخیص شده است. ولی مفهوم و تعریف استهلاك در حسابداری دقیق تر و مشخص تر است. در عرف حسابداری، سرشكن كردن و تخصیص دادن بهای تمام شده دارایی ثابت را به طریقی معقول و منظم بر دوره های استفاده از آن استهلاك می نامند. بهای تمام شده معمولاً در طول مدت استفاده از دارایی، ثابت می ماند، بطوری كه در پایان عمر مفید دارایی، مجموع اقلامهای استهلاك دوره های استفاده از آن برابر می شود بابهای اولیه منهای ارزشی كه برای دارایی اسقاط در نظر گرفته شده است.


در تعریف، دو شرط معقول و منظم بودن روش استهلاك كافی تشخیص داده شده است. مراد از معقول آن است كه روش استهلاك با فواید حاصل از دارایی در مدت بهره برداری از آن رابطه داشته باشد و شرط دوم حكایت از این می كند كه روش مورد استفاده از نظم و ترتیبی منطقی برخوردار باشد.

بنابر توضیح بالا، حسابداری استهلاك به روشی اطلاق می شود كه بر اساس آن بهای تمام شده دارایی ثابت، منهای ارزش اسقاط آن، بر مدتی كه عمر مفید آن برآورد می شود به طریقی معقول و منظم سرشكن شود. به این تعبیر، منظور از هدف استهلاك، سرشكن كردن و تخصیص بهای تمام شده است و نه تعیین ارزش دارایی.



جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

بازدید : 114 1394/05/17 نظرات (0)

طراحی یک سیستم هزینه یابی صنعتی استاندارد

قیمت:58000ریال

موضوع:

طراحی یک سیستم هزینه یابی صنعتی استاندارد

فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)


تعدادصفحات:58

فهرست مطالب

هزينه يابي مراحل عمل يا هزينه يابي مرحله اي

روش هاي هزينه يابي اصولاً برد و نوعند

اصول هزينه يابي و روشهاي حسابداري صنعتي

موارد استفاده از هزينه يابي مرحله اي

مشخصات عمومي

هزينه هاي استاندارد در هزينه يابي مرحله اي

روش ها و ويژگيهاي هزينه يابي مرحله اي :

ويژگيهاي يك سيستم هزينه يابي مرحله اي به شرح زير است

جريان گردش محصول

گردش متوالي محصول

گردش موازي محصول

گردش انتخابي محصول

روش هاي حسابداري هزينه هاي مواد ، دستمزد و سربار كارخانه

هزينه مواد

هزينه دستمزد

سربار كارخانه

گزارش هزينه توليد

گزارش هزينه توليد هر دايره شامل اقلام زير است
دايره مخلوط كردن

معادل آحاد تكميل شده

بهاي تمام شده يك واحد كالاي ساخته شده

انتقال هزينه هاي دايره

ضايعات

ضايعات در اولين دايره

دايره تصفيه

اطلاعات و محاسبات مذكور عبارتند از

وقوع ضايعات در دوايري غير از دايره اول

بهاي تمام شده واحدهاي ضايع شده را مي توان به دو روش محاسبه كرد

انتقال هزينه هاي دايره تصفيه:

دايره تكميل و بسته بندي

افت و ضايعات در مراحل عمل

ضايعات مراحل عمل

اصطلاح « قراضه »

مطالب تکمیلی

هزينه‌يابي برمبناي فعاليت

ارزيابي متوازن

ارزش افزوده اقتصادي

نتيجه‌گيري



جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

بازدید : 120 1394/05/17 نظرات (0)

طراحی یک سیستم حسابداری صنعتی پیمانکاری

قیمت:102000ریال

 

موضوع:

طراحی یک سیستم حسابداری صنعتی پیمانکاری

فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)





فصل اول :

عمليات پيمانكاري :

ارركان اصلي عمليات پيمانكاري
انواع قرارداد هاي پيمانكاري
مراحا اجراي طرح و انجام عمليات پيمانكاري
مطالعات مقدماتي يا اوليه طرح
ارجاع كار به پيمانكار
انعقاد قرار داد با پيمانكار
اجراي كار ( شروع عمليات )
خاتمه كار
سازمان بر اساس وظايف ( سازمان كار كروي )



فصل دوم :

حساب هاي شركت پيمانكاري

دارائي هاي جاري

بانك و صندوق
تخواه گردان ها
حساب هاي دريافتني
حساب ذخيرة مطالبات مشكوك الوصول
اسناد دريافتني
پيش پرداخت ها
سپرده حسن انجام كار

درارئيهاي ثابت :

دارائيهاي ثابت مشهود
داراييهاي ثابت نا مشهود

بدهي هاي جاري :

حسابهاي پرداختني
اسناد پرداختني
پيش دريافت ها

بدهي هاي بلند مدت

سرمايه
در آمدها
هزينه ها
حساب پيمان
حساب كار گواهي شده

فصل سوم :

روش هاي تداول حسابداري پيمانكاري

روش كار تكميل شده
روش درصد پيشرفت كار
ذخيرة لازم براي زيان هاي قابل پيش بيني
دعاوي و تغيرات ناشي از قراردادهاي پيمانكاري
تعيين سود پيمان تكميل شده
انتقال سود و بستن حساب پيمان تكميل شده
محاسبة سود پيمان نا تمام
نحوة محاسبه و پرداخت دستمزد كارگران و سرپرستان كارگاه
نحوه محاسبات استهلاك تموال ، ماشين آلات و تجهيزات .

فصل چهارم :

ماليات پيمانكاري

ماليات مقطوع
ماليات بر در آمد پيمانكاري
در آمد مشمول ماليات پيمانكاري
ماليات موسسات پيمانكاري
شركت هاي سهامي
نحوة نگهداي حساب هاي مالياتي
پيش پرداخت ماليات
ماليات قطعي پيمان ها
ذخيرة ماليات بر در آمد

فصل پنجم :

گزارش هاي مالي

ترازنامه
جدول بهاي تمام شدة‌كار در جريان ساخت
گزارش هاي عملياتي
گزارش پيشرفت كار
صورت حساب صودو زيان
تراز آزمايشي

خلاصه اي از نكات مهم پروژه به شرح زير مي باشد

مراحل انجام عمليات پيمانكاري
حسابهاي شركت پيمانكاري
روش هاي متداول حسابداري پيمانكاري
ماليات پيمانكاري
گزارش هاي مالي
صورت مسئلة پيمانكاري



جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

تعداد صفحات : 182

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
  • سه شنبه 25 خرداد 1395
  • سه شنبه 31 فروردين 1395
  • چهارشنبه 25 فروردين 1395
  • يکشنبه 23 اسفند 1394
  • شنبه 22 اسفند 1394
  • سه شنبه 11 اسفند 1394
  • چهارشنبه 21 بهمن 1394
  • شنبه 17 بهمن 1394
  • دوشنبه 12 بهمن 1394
  • پنجشنبه 08 بهمن 1394
  • دوشنبه 04 آبان 1394
  • سه شنبه 14 مهر 1394
  • شنبه 07 شهريور 1394
  • پنجشنبه 05 شهريور 1394
  • دوشنبه 02 شهريور 1394
  • يکشنبه 01 شهريور 1394
  • شنبه 24 مرداد 1394
  • دوشنبه 19 مرداد 1394
  • يکشنبه 18 مرداد 1394
  • شنبه 17 مرداد 1394
  • پنجشنبه 15 مرداد 1394
  • چهارشنبه 14 مرداد 1394
  • سه شنبه 13 مرداد 1394
  • دوشنبه 12 مرداد 1394
  • سه شنبه 16 تير 1394
  • دوشنبه 15 تير 1394
  • شنبه 27 دی 1393
  • سه شنبه 23 دی 1393
  • دوشنبه 22 دی 1393
  • يکشنبه 07 دی 1393
  • سه شنبه 11 آذر 1393
  • شنبه 08 آذر 1393
  • پنجشنبه 06 آذر 1393
  • دوشنبه 03 آذر 1393
  • سه شنبه 27 آبان 1393
  • دوشنبه 26 آبان 1393
  • پنجشنبه 22 آبان 1393
  • پنجشنبه 15 آبان 1393
  • يکشنبه 11 آبان 1393
  • چهارشنبه 07 آبان 1393
  • دوشنبه 05 آبان 1393
  • پنجشنبه 01 آبان 1393
  • سه شنبه 29 مهر 1393
  • دوشنبه 28 مهر 1393
  • چهارشنبه 16 مهر 1393
  • پنجشنبه 10 مهر 1393
  • چهارشنبه 09 مهر 1393
  • سه شنبه 08 مهر 1393
  • دوشنبه 07 مهر 1393
  • شنبه 07 تير 1393
  • پنجشنبه 05 تير 1393
  • سه شنبه 03 تير 1393
  • دوشنبه 02 تير 1393
  • دوشنبه 26 خرداد 1393
  • شنبه 24 خرداد 1393
  • سه شنبه 20 خرداد 1393
  • شنبه 10 خرداد 1393
  • پنجشنبه 08 خرداد 1393
  • دوشنبه 05 خرداد 1393
  • پنجشنبه 01 خرداد 1393
  • سه شنبه 30 ارديبهشت 1393
  • چهارشنبه 24 ارديبهشت 1393
  • يکشنبه 21 ارديبهشت 1393
  • دوشنبه 01 ارديبهشت 1393
  • چهارشنبه 27 فروردين 1393
  • جمعه 22 فروردين 1393
  • شنبه 16 فروردين 1393
  • شنبه 02 فروردين 1393
  • دوشنبه 26 اسفند 1392
  • سه شنبه 20 اسفند 1392
  • چهارشنبه 14 اسفند 1392
  • دوشنبه 12 اسفند 1392
  • پنجشنبه 24 بهمن 1392
  • چهارشنبه 23 بهمن 1392
  • سه شنبه 22 بهمن 1392
  • چهارشنبه 11 دی 1392
  • دوشنبه 09 دی 1392
  • دوشنبه 02 دی 1392
  • شنبه 30 آذر 1392
  • دوشنبه 20 آبان 1392
  • چهارشنبه 15 آبان 1392
  • دوشنبه 29 مهر 1392
  • پنجشنبه 07 دی 1393
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 3631
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 318
  • آی پی امروز : 68
  • آی پی دیروز : 94
  • بازدید امروز : 206
  • باردید دیروز : 379
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 3,286
  • بازدید ماه : 7,216
  • بازدید سال : 54,072
  • بازدید کلی : 904,063
  • کدهای اختصاصی