loading...
.:: تاک مقاله ::. پرپوزال ، دانلود مقاله و پروژه و پایان نامه
آخرین ارسال های انجمن
بازدید : 155 1393/04/03 نظرات (0)

پروپوزال ارزیابی عوامل موثر بر پذیرش بانکداری الکترونیکی در بین مشتریان

قیمت:485000ریال

 

موضوع :

پروپوزال ارزیابی عوامل موثر بر پذیرش بانکداری الکترونیکی در بین مشتریان

فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)

بیان مساله :

پيشرفتهاي تكنولوژي به صورت بنيادي جهان را دگرگون ساخته است، و روش و طريقه اي را كه افراد در امور تجاري و شخصي رفتار مي كنند تغيير داده است (Bandura,2002). به صورت خاص، در طول دو دهه گذشته صنعت بانكداري منابع قابل توجهي را در استفاده از تكنولوژي هاي اطلاعاتي سرمايه گذاري نموده است. در پاسخ به خصوصي سازي، رشد شبكه هاي جهاني و افزايش سطح درآمدها صنعت بانكداري تكنولوژي هاي جديد را بر پايه ارائه خدمات به كار گرفته است كه بانكداري الكترونيكي ناميده مي شد و هدف از آن دستيابي و حفظ مزيت هاي استراتژيك مي باشد (Joseph& Stone,2003). تكنولوژي بانكداري الكترونيكي به فعاليت هاي مالي اشاره دارد كه با استفاده از تكنولوژي الكترونيكي انجام مي شود. اين طيف از ماشين هاي تحويل دار خودكار (ATM) تا ديگر خدمات مانند پس انداز هاي مستقيم، پرداخت صورت حساب الكترونيكي، انتقال سرمايه الكترونيكي، تلفن بانك و بانكداري آنلاين را شامل مي شود. اين تكنولوژي هاي الكترونيكي مالي در مراحل مختلف توسعه قرار دارند. براي مثال ماشين هاي تحويل دار خودكار نزديك به 30 سال است كه مورد استفاده قرار مي گيرند و به طور گسترده مورد قبول مشتريان قرار گرفته است.

از طرف ديگر تلفن بانك، پرداخت صورت حساب الكترونيكي و بانكداري آنلاين از جمله هاي فعاليت هاي اخير اضافه شده به خدمات بانك ها مي باشد كه نيازمند كامپيوتر و اينترنت مي باشد و به اندازه ماشين هاي تحويل خودكار در ميان مشتريان داراي مقبوليت نمي باشدKolodinsky & Hogarth, & Hilgert, 2004)). از ديد مشتريان بانكداري الكترونيكي مزاياي بسياري براي افراد فراهم مي آورد، مانند دسترسي سريع حساب و موجودي خود، توانايي انتقال هاي بانكي خود از راه دور و سرمايه گذاري و تكميل كاربردهاي الكترونيكي. با بانكداري الكترونيكي زمان و مكان مفهوم خود را از دست مي دهند و اين خدمات در هر زمان و صرف نظر از مكاني كه افراد در آن قرار دارند قابل دسترسي مي باشد.

در سطح سازماني، كاربرد بانكداري الكترونيكي اجازه مي دهد بانك ها به نيازهاي مختلف مشتريان در مكان هاي متفاوت به صورت همزمان پاسخ گويند. هدف و نيت صنعت بانكداري استفاده آسان تر و مناسب تر مشتريان از اين تكنولوژي ها مي باشد. بانكداري الكترونيكي محوري اساسي در كمك به بانك ها در انتقال از مكان هاي چند گانه به يك بازار جهاني و پر منفعت مي باشد. ( Giannakoudi,1999). رهبران صنعت بانكداري الكترونيكي را براي جستجوي و بدست آوردن مزيت هاي كاهش در هزينه هاي پرسنلي به كار مي برند. نگرش ها در مورد ارزشهايي كه بانكداري الكترونيكي براي سازمانها به همرا ه دارد بسيار متفاوت مي باشد و شامل بهبود تصوير ذهني مشتريان، حفظ مشتريان، تعهد مستمر ميان بانك ها و مشتريان، مزيت هاي رقابتي بر پايه كارايي كسب شده از حوزه هاي مختلف و افزايش خدمات مشتري مي باشد.

بانكداري الكترونيكي همچنين كاركنان را از وظايف تكراري، ساده و روزمره رها ساخته و به آنها اجازه مي دهد زمان خود را به فعاليت هاي درآمد زا اختصاص دهند.

از منظر مالي، بانكداري الكترونيكي مي تواند به طور قابل ملاحظه اي بر نرخ تنزيل بانكداري تاثير داشته باشد. به طور ويژه، بانكداري الكترونيكي هزينه هاي عملياتي و اداري را كاهش داده و از اين طريق مزيت هاي هزينه اي قابل ملاحظه اي را براي صنعت بانكداري به همراه دارد ( Aladwini,2001). از نقطه نظر رقابتي، مزيت هاي بانكي خصوصا از طريق بانكداري الكترونيكي اين فرصت را فراهم مي اورد تا بانك ها بتوانند با موسسات بزرگ مالي رقابت كنند. با وجود ظهور اين سيستم هاي تكنولوژي بانكداري الكترونيكي نوآورانه كه براي افزايش رفاه زندگي ما و تسهيل انجام فعاليت هاي روزانه طراحي شده است، پذيرش مصرف كننده داراي يك نوع تاخير زماني مي باشد و تعداد مصرف كنندگان اين نوع از خدمات در حد انتظار رشد ننموده است (Flavian, et al,2004). هنوز هم ميليون ها نفر از افراد از بانكداري الكترونيكي استفاده نمي كنند و انتظار هم نمي رود در آينده اي نزديك از آن استفاده كنند (Wang & Lin & Tang,2003). عليرغم معدود بودن استفاده از بانكداري الكترونيكي محققان هنوز به دنبال دلايل مقاومت افراد در كاربرد اين نوع تكنولوژي مي باشند. بر اساس تحقیقات موسسه فارستر 20درصد اروپایی ها از خدمات بانکداری اینترنتی استفاده می کنند که این مقدارنسبت به دو سال قبل بیش از دو برابر شده است و پیش بینی می شود تا سال2007 به حدود 130 میلیون نفر برسد(ساهوت،2003). بانكداري الكترونيك رامي توان استفاده از تكنولوژي پيشرفته شبكه ها ومخابرات جهت انتقال منابع(پول) درسيستم بانكداري معرفي نمود. درواقع بانكداري الكترونيك به معناي يكپارچه سازي بهينه كليه فعاليتهاي يك بانك ازطريق بكارگيري تكنولوژي نوين اطلاعات، مبتني بر فرايند بانكي منطبق برساختار سازماني بانكها است كه امكان ارائه كليه خدمات مورد نياز مشتريان را فراهم مي سازد.(ونوس ومختاران ،1381،ص 17). اساساً، بانكداري الكترونيكي به فراهم آوردن امكان دسترسي مشتريان به خدمات بانكي با استفاده ازواسطه هاي ايمن وبدون حضورفيزيكي اطلاق مي شود.(كهزادي، 1382).

خدمات بانکداری الکترونیکی به شیوه های گوناگون قابل ارائه استکه از جمله آن می توان به: بانکداری الکترونیکی، بانکداری خانگی، بانکداری موبایل، خود پرداز، فروش نقطه ای و بانکداری اینترنتی اشاره کرد.بانکداری تلفنی:عبارت است ازعرضه خدمات مالی شعب از طریق دستگاههای مخابراتی که درآن مشتریان بانکها می توانندمعاملات بانکی جزئی خود را به وسیله یک دستگاه تلفن انجام دهند.

دربانکداری خانگی بانك ها از طريق ايجاد يك پايگاه اينترنتي و معرفي آن به مشتريان با آنهاارتباط برقرار كرده وخدمات خود را از طريق اين شبكه به مشتريان ارائه مي دهند.علاوه بر اين، از اين طريق مشتريان به راحتي مي توانند با استفاده از اينترنت وشبكه جهاني وب با بانك خود ارتباط برقرار كرده وبدون نياز به حضور فيزيكي فعاليتهايشان را انجام دهند.

با استفاده ازتلفن همراه مي توان بسياري از عمليات بانكي را، همچون: بررسي وجه مانده درحساب هاي مختلف، توقف پرداخت چك، نقل وانتقال پول از حسابي به حساب ديگروغيره، را انجام داد. برحسب تجربه های بدست آمده براي انجام امور بانكي، تلفن همراه از تلفن عادي ايمن تر است.(حسن زاده وپورفرد، 1382، ص 7)

 



جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
  • سه شنبه 25 خرداد 1395
  • سه شنبه 31 فروردين 1395
  • چهارشنبه 25 فروردين 1395
  • يکشنبه 23 اسفند 1394
  • شنبه 22 اسفند 1394
  • سه شنبه 11 اسفند 1394
  • چهارشنبه 21 بهمن 1394
  • شنبه 17 بهمن 1394
  • دوشنبه 12 بهمن 1394
  • پنجشنبه 08 بهمن 1394
  • دوشنبه 04 آبان 1394
  • سه شنبه 14 مهر 1394
  • شنبه 07 شهريور 1394
  • پنجشنبه 05 شهريور 1394
  • دوشنبه 02 شهريور 1394
  • يکشنبه 01 شهريور 1394
  • شنبه 24 مرداد 1394
  • دوشنبه 19 مرداد 1394
  • يکشنبه 18 مرداد 1394
  • شنبه 17 مرداد 1394
  • پنجشنبه 15 مرداد 1394
  • چهارشنبه 14 مرداد 1394
  • سه شنبه 13 مرداد 1394
  • دوشنبه 12 مرداد 1394
  • سه شنبه 16 تير 1394
  • دوشنبه 15 تير 1394
  • شنبه 27 دی 1393
  • سه شنبه 23 دی 1393
  • دوشنبه 22 دی 1393
  • يکشنبه 07 دی 1393
  • سه شنبه 11 آذر 1393
  • شنبه 08 آذر 1393
  • پنجشنبه 06 آذر 1393
  • دوشنبه 03 آذر 1393
  • سه شنبه 27 آبان 1393
  • دوشنبه 26 آبان 1393
  • پنجشنبه 22 آبان 1393
  • پنجشنبه 15 آبان 1393
  • يکشنبه 11 آبان 1393
  • چهارشنبه 07 آبان 1393
  • دوشنبه 05 آبان 1393
  • پنجشنبه 01 آبان 1393
  • سه شنبه 29 مهر 1393
  • دوشنبه 28 مهر 1393
  • چهارشنبه 16 مهر 1393
  • پنجشنبه 10 مهر 1393
  • چهارشنبه 09 مهر 1393
  • سه شنبه 08 مهر 1393
  • دوشنبه 07 مهر 1393
  • شنبه 07 تير 1393
  • پنجشنبه 05 تير 1393
  • سه شنبه 03 تير 1393
  • دوشنبه 02 تير 1393
  • دوشنبه 26 خرداد 1393
  • شنبه 24 خرداد 1393
  • سه شنبه 20 خرداد 1393
  • شنبه 10 خرداد 1393
  • پنجشنبه 08 خرداد 1393
  • دوشنبه 05 خرداد 1393
  • پنجشنبه 01 خرداد 1393
  • سه شنبه 30 ارديبهشت 1393
  • چهارشنبه 24 ارديبهشت 1393
  • يکشنبه 21 ارديبهشت 1393
  • دوشنبه 01 ارديبهشت 1393
  • چهارشنبه 27 فروردين 1393
  • جمعه 22 فروردين 1393
  • شنبه 16 فروردين 1393
  • شنبه 02 فروردين 1393
  • دوشنبه 26 اسفند 1392
  • سه شنبه 20 اسفند 1392
  • چهارشنبه 14 اسفند 1392
  • دوشنبه 12 اسفند 1392
  • پنجشنبه 24 بهمن 1392
  • چهارشنبه 23 بهمن 1392
  • سه شنبه 22 بهمن 1392
  • چهارشنبه 11 دی 1392
  • دوشنبه 09 دی 1392
  • دوشنبه 02 دی 1392
  • شنبه 30 آذر 1392
  • دوشنبه 20 آبان 1392
  • چهارشنبه 15 آبان 1392
  • دوشنبه 29 مهر 1392
  • پنجشنبه 07 دی 1393
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 3631
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 4
  • تعداد اعضا : 319
  • آی پی امروز : 231
  • آی پی دیروز : 50
  • بازدید امروز : 2,016
  • باردید دیروز : 97
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 2,113
  • بازدید ماه : 2,482
  • بازدید سال : 25,764
  • بازدید کلی : 975,539
  • کدهای اختصاصی